Mta-türk videolar için tıklayınız.

Ahmediye Hilafeti 100. yılını kutluyor

Batı'nın büyük şehirlerinde karşılaşılan Müslüman misyonerler genellikle Ahmediye Cemaati'nin üyeleri. Her ne kadar barışsever olsalar da, onlar da Pakistan’dan Pankow/Berlin’e kadar pek çok bölgede düşman kazanmış bulunuyorlar. Oliver Samson’un haberi. 
1835 yılında Kuzey Hindistan'da doğmuş olan Mirza Gulam Ahmed, kendini "Allah tarafından seçilmiş kişi", tüm Hıristiyanların, Hinduların, Budistlerin ve Müslümanların kurtarıcısı olarak görüyordu. 

Mirza Gulam Ahmed yaşadığı "yenilenme ve kendine dönme süreçleri" sonrasında, diğer dinlerde müjdelenen şeylerin kendisinde vücut bulduğunu ifade ediyordu. Mirza Gulam Ahmed’e göre Hz. Isa, Buda, Krişna ve Şiilerce geleceğine inanılan Hz. Mehdi onun bedeninde geri dönmüştü.

Yoğun misyonerlik çalışmaları

Ahmed, 1889 yılında "Ahmediye Müslüman Cemaatini" kurar ve cemaat üyelerine şu kehanette bulunur: "Kuruluşundan sonraki 300 yıl içinde cemaat, hemen hemen tüm dünyayı içine alacak ve böylece dünya, İslam kardeşliğine katılacak". Bunun üzerine Almanya da dâhil olmak üzere tüm dünyada, yoğun misyonerlik çalışmaları başlar.

Müslüman Ahmediye Cemaati'nin (MAC) beşinci Halifesi Mirza Masrur Ahmed'in Ahmediye Hilafeti’nin 100. yıl kutlamaları nedeniyle 27 Mayıs 2008 Salı günü Berlin-Pankow-Heinersdorf'a gelmesi bekleniyor. Abdullah Wagishauser "Halife, bir peygamberin ardından gelip onun yerine geçen kimsedir" diyor. 

Dinini değiştirmiş olan Alman Abdullah Wagishauser 1984 yılından beri topluluğun Almanya başkanlığını yapıyor. Ahmediye Cemaati’nin müritleri içinse halife, kendi inanç sistemlerini kuranın yerine geçen kimse oluyor. Bu halife, cemaat üyelerinden oluşan bir komisyon tarafından, ömür boyu görev yapmak üzere ruhani lider olarak seçiliyor.

"Mesih'in halifesi" 

Mesih’in halifesi olarak anılan halifenin, ne ortaçağda dünyevi ve dini yönetimi halifede toplayan hilafetle, ne de Köln halifeleri (Kaplan) çevresinde yuvalanan ve cidden Avrupa'nın İslami hâkimiyet altına girmesini hayal eden "modern" İslamcılarla bir alakası var. 

İslam bilimci Stephan Rosiny "bu tarz şeyleri Ahmediler ile karşılaştırmak boş sansasyon yaratmaktan başka bir şey olmaz" diyor ve burada algılama problemi olduğunu düşünüyor: "Bizler Batı'da, İslam’ın militarist yorumunun artık "normal" olduğuna inanıyoruz. 

Rosiny İslami kavramların bağlamlarından ayrılmaması gerektiğini, ısrarla belirtiyor ve uyarıyor: "Halife, birinin ardından onun yerine geçen kişi (vekil) anlamına gelir. Cihat ise –Müslümanların büyük çoğunluğu için olduğu gibi- Ahmediler için de mutlaka kutsal savaş anlamı taşımıyor; kendini tüm benliğinle Allah yoluna adama anlamına da geliyor.“

Rüşdi hakkındaki ölüm fetvasına karşı

"Tüm bunların yanı sıra "Ahmediye Müslüman Cemaati" barışsever bir yönde ilerliyor. İslami şiddeti reddeden cemaat, "Şeytanın Ayetleri" adlı kitabından dolayı yazar Salman Rüşdi hakkında Humeyni’ tarafından verilen verilen ölüm fetvasının karşısında olduğunu da belirtiyor. Cemaat, peygamberine kadar dayanan "herkesi sev, kimseden nefret etme" sözüne rağmen pek çok düşmanca hareketle karşılaşıyor.

Birçok Müslüman için Hz. Muhammed "peygamberlerin mührü", Tanrı'nın gönderdiği son peygamber. Ahmediye Cemaati’ne göreyse Allah’ın iradesine aracılık eden ondan sonra gelmiş başka peygamberler de bulunuyor. Bu nedenle de bazı ülkelerde cemaat üyeleri haklarında soruşturmalar açılıyor.

Pakistan Parlamentosu 1974 yılında Ahmediler’in Müslüman olmadıklarını açıklayan bir parlamento kararı aldı. Ahmediler’e karşı uygulanan şiddet böylece yasal temellere dayandırılmış oldu ve bu nedenle de Halife Londra’ya göçmek zorunda kaldı.

Topluk, misyonerlik hareketlerini Almanya’da Weimar Cumhuriyeti döneminden bu yana sürdürüyor. İdeolojik farklılıklar nedeniyle Ahmediye Cemaati’nden ayrılan Lahor Ahmediye Hareketi (Lahore Ahmadiyya Movement) 1920’li yıllarda Berlin-Wilmersdorf’un seçkin bir bölgesinde görkemli bir cami bile inşaa etmişti. Bu cami şimdilerde hemen hemen her tatil rehberlerinde, mimari anlamda değer taşıyan bir yapı olarak Almanya’da muhafaza edilmiş en eski cami olarak geçiyor. Misyonerlikteki başarılar ise daha az sıra dışı görünüyor.

Pek çok Pakistanlı Ahmedi Pakistan’da sistemli kovuşturmalara uğramaya başladıklarında Almanya’ya iltica etmeye başladılar. Cemaat üyelerinin tam sayısı hakkında kesin bir bilgi yok. 

Wagishauser Almanya’da 30.000 Ahmedi’nin yaşadığını söylüyor. Halifenin beyanlarına göre dünya çapında toplam 80 milyon Ahmedi var; başka kaynaklara göreyse bu sayı 10 milyon.

Ben korkuları anlıyorum

Berlin’in en kuzeyinde bulunan Pankow-Heinersdorf’ta şimdilik hiç Ahmedi yaşamıyor. Kutlamanın burada yapılmasının sebebiyse Doğu Almanya’daki ilk caminin burada kuruluyor olması.

Halktan bazı kesimlerin uzun ve şiddetli direnişine rağmen binanın kaba yapısı geçtiğimiz günlerde tamamlandı. İnşaata karşı gösteri yürüyüşleri yapıldı ve vatandaşlarca çeşitli girişimlerde bulunuldu. Daha sonra inşaat yerinde bir yük aracı yandı. Polis, kundaklama ihtimali üzerinde duruyor.

"Ben insanların korkularını gayet iyi anlayabiliyorum“ diyor Wagishauser ve ekliyor: "Sonuçta İslam’a karşı genel bir güvensizlik söz konusu." 

Ama Wagishauser diğer camilerle olan deneyimleri sonucu, bu direnişlerin diyalog kurulması ve bilgilendirme yoluyla aşılabileceğini biliyor: "Bir iki yıl sonra komşuluk ilişkilerimiz her yerde tamamıyla normal bir hal alacaktır.“ diyor Wagishauser.

Bu arada bu dalgalanmalar biraz olsun duruldu. Wagishauser birçok olumlu yaklaşımdan bahsediyor. Ağustos ayında cami dini bir törenle açılacakmış. Hatta o zamana kadar ilk Müslüman da Pankow-Heinersdorf’ta yaşamaya başlayacakmış ama bu, bir misyoner değil caminin imamı olacakmış.

Oliver Samson

© Deutsche Welle/ Qantara.de 2008
Efser Karayel


Related news items:
Newer news items:
Older news items:

İlgili Diğer Konular

Sosyal Medyamız

Ahmediyet'e Davet

Multimedya

Dergimiz 20 sayısı

Müslümanlar için Ahmediye Cemaati'nin fedakarlıkları

Kur'an Meali

Cemaatimiz tarafından hazırlanan İkinci Kuran Mealimiz Yayında

Her Sureden önce açıklaması, Arapçası ve Türkçesi aynı hizada, Geniş indeks, Geniş Dipnotlar

Kitap

Downloads: 151

Bilgi edinmek her Müslüman’ın görevidir. Bilginin sınırı yoktur. İnsan daha önce hiç bilmediği konularla karşılaşabilir. Yeni bir k...

Video

Downloads: 122

Allah yolunda mali fedakarlık yapmanın bereketleri, Vakf-e Cedit-in yeni dönemi

Ses-mp3

Namaz Vakitleri

Bölge :

Üyelere Özel Hediye Kitap

Duyurular

Bu gece özellikle dünyanın batısı, dansla meşgulken, alkol tüketirken ve heyecanlanırken, biz yeni yılda O’nun emirlerine itaat duygusunu koruyarak, inancımızı geliştireceğize ve bütün davranışlarımızı Allah’ın emirleri doğrultusunda şekillendireceğimize, Allah’ın huzurunda söz vermeliyiz.

Allah’ın varlığı konusunu bir tarafa koyarsak, Kurtuluş sorusu belki de üzerinde durulması gereken en önemli konudur. Gerçek Kurtuluş nedir? İlahi Adalet ile birlikte orijinal günah ve reenkarnasyon kavramı gibi yanılgılar doğuran keyfi tanımları nedeniyle “Kurtuluş” konusu karışık bir hal aldı ve önemi anlaşılamadı. Öte yandan İslam, konu hakkında aslında tutarlı ve rasyonel bir anlayış sunuyor. Diğer taraftan günümüz dünyasında karşılaşılan sorunlara yer veren:

-          Dünyevi sıkıntılardan necat mümkün müdür?

-          İbtila ve azabın farkınedir?

-          Günahtan tamamen kurtulmak; necat bulmak mümkün müdür?

-          Günaha olan meyilden kurtulmak mümkün müdür?

-          Necata doğru ilerliyor olmanın belirtileri nelerdir?

Sorularına da bu kitabımızda cevap bulacaksınız.

 

Kitap için tıklayın

Namaza yeni başlayacaksanız, veya zaten kılıyorsanız,

bilmeniz gerekenleri bulacağınız bölümümüz açıldı.

TIKLAYIN...

Bu kitap, manevi arayış içindekiler için ilmi gerçekleri çok pratik ve herkesin anlayabileceği bir dille anlatan ve manevi yolculuğunuza rehberlik vasfı olan bir kitaptır. Ahmediye Cemaati’nin İkinci Halifesi olan kitabın sahibi Hz. Mirza Beşiruddin Mahmud Ahmed, kitabında konunun ehemniyetini şu sözlerle dile getirmiştir:

“Bu öyle bir konudur ki her insanın aklına gelir, kalbini gıdıklar. Birçok insan bunu bana sormuş ve varsa bir reçete talep etmiştir. Soru şudur;

“İnsan hangi yöntemlerle kötülükten arınabilir, iyilikleri cezp edebilir? “

Genellikle verilen cevap. “İyilik yap işte, kötülüklerden de sakın” şeklindedir. Ama herkesin çok iyi bildiği gibi birçok insan “biz Kûr’ân-ı Kerîm’i okuduk, hadis kitaplarını ezberledik, Vâdedilen Mesih’in yazdığı kitapları da okuduk ama tam olarak günahtan arınmış, iyilikleri cezp etmiş sayılamayız. Şimdi söyleyin; bizim ilacımız nedir?” diyorlar.”

Umarız manevi yolculuğunuzda yolunuzu aydınlatmaya vesile olur.

Kitap için tıklayın

Bir sonraki yemeğin nereden geleceğini 1 milyar kişi bugün merak ediyor, hatta güvenli içme suyu, uygun barınak, tıbbi yardımı da. 1 milyar kişi herhangi bir umut olmadan mücadele ederek bekliyor. Humanity First Yoksul insanların yoksulluğunu azaltmak için Afrika, Asya ve Latin Amerika bölgelerinde genelinde çalışıyor. Bu ay, yardımına ihtiyacım var, diyor...

Haydi yardım elini uzatın:

Fazal Ahmad is fundraising on JustGiving for Humanity First

 

Berakat-üd Dua

Yazan: Mirza Gulam Ahmed

Aligarh Müslim Üniversitesi’nin kurucusu Sir Seyyid Ahmed Han, Hindistan’daki Müslümanların çok önemli bir lideriydi. O, yeryüzünde meydana gelen her olayın kaza ve kadere tabi olarak gerçekleştiğine inanmaktaydı. Başka bir ifadeyle onun düşüncesine göre; Yüce Allahccher şeyi önceden tayin ettiği için, dua eden bir kimse, ettiği duanın sevabını ancak ahiret yaşamında bulacaktır ve dua vasıtasıyla bu dünyada bir değişiklik yaratmak mümkün değildir.

Berekâtü’d Dua, Müslüman Ahmediye Cemaatinin kurucusu Vadedilen Mesih ve Mehdi Hz. Mirza Gulam Ahmed Kadiyani’ninas, Sir Seyyid Ahmed Han’ın yukarıda beyan edilen inancını reddetmek üzere kaleme aldığı eseridir. Eser ilk olarak Kadiyan’da bulunan Riyaz-ı Hind Matbaasında, Hicri 1310 senesinin mübarek Ramazan ayında yayınlanmıştır. Kitap için tıklayın...


Namaz

Namaz nedir?

·     Namaz, bir kimsenin ihtiyaçlarını gidermesi için, tevazu ve acz ile Allah'ıncc huzurunda, O'na boyun eğmesidir.

·     Namaz,  Allah'acc karşı duyulan aşk, O'nun korkusu keza kalbin onun zikri ile meşguliyetidir.

·     Namaz bir insanın, O olmadan gerçekten hayat bulamayacağı ve de emniyet ile mutluluk yollarına erişemeyeceği, yüce şanlı Rabbinecc hitaben yalvarışıdır.

·     Namaz en yüce düzeyde bir ibadettir.

·     Namaz sadece bedeni bir durum ve hareket değildir. Farklı namaz hareketleri saygı, tevazu ve aczin göstergeleridir.

·     Namaz, günahtan uzaklaşmanın bir aracıdır. Hiçbir yol insanı, namazdaki kadar Allah'acc yakın kılmaz.

·     Namaz, ibadette bulunan bir kimsenin takvasının etkin bir ölçütüdür.

·     Yüce Allah'ıncc  lütfu ancak namaz yoluyla elde edilir. Kitap için tıklayın...

Suriye'ye Humanity First ile yardım ulaştırın

Humanity First Web sayfası için tıklayın.

Galerimiz Resimler