Mta-türk videolar için tıklayınız.
27 İLKOKULDA İSLAM DİN DERSİ

Hessen eyaletinde 27 ilkokulun birinci sınıflarında başlayacak İslam din dersi ile ilgili konuşan Eğitim Bakanı Nicola Beer, dört sene sonra bütün sınıflarda bu dersin verileceğini, önümüzdeki yıl mezun olan öğretmenlerle birlikte okul sayısının da artabileceğini dile getirdi.

Hessen eyaletinde 27 ilkokulun birinci sınıflarında İslam din dersi uygulaması başlayacak. Dört sene sonra bu ilkokullarının bütün sınıflarında İslam din dersi verilecek. Dersin diğer okullarda da verilmesi ise öğretmen kadrosunun yeterliliğine bağlı. Önümüzdeki yıl üniversiteden mezun olacak öğretmenlerin önemli bir boşluğu doldurması bekleniyor.

Peki Almanya’da ilk defa İslam’ı bir din dersi şeklinde verme kararı alan Hessen Eğitim Bakanlığı bu süreci nasıl tamamladı? İşbirliği yaptığı DİTİB ve Ahmediye Cemaati’nin süreçteki rolü nasıl oldu ve bundan sonra nasıl olacak? Hessen Modeli diğer eyaletler için örnek olabilir mi? Bütün bu sorulara cevap alabilmek için sürecin başrol oyuncusu olan Hessen Eğitim Bakanı Nikola Beer ile görüştük.

ZAMAN: Sayın bakan, DİTİB ve Ahmediye Cemaati ile birlikte dört yıl süren uzun bir süreç sonunda önümüzde eğitim yılı için Almanya‘nın ilk İslam din dersini düzenlemeyi başardınız. Din dersi adına tarihi bir dönüm noktasından bahsediliyor. Bu düzenlemeyi şimdiye dek diğer eyaletlerde uzun süredir uygulanan din dersi modellerinden ayıran nedir?

BEER: Su an hiç bir eyalette anayasanın 7. maddesinde geçtiği şekilde dine dayalı ders uygulanmıyor. Bunun asıl sebebi farklı dini grupların meşru sözcüsünün olmaması. Bundan dolayı eyaletlerdeki modeller genellikle din dersi ile İslamkunde arasında karma bir ders şekline sahip. Çoğu kez eyaletlerde ‘yuvarlak masa’ dediğimiz ekipler anayasanın 7. maddesinin gerektirdiği dini birlik vazifesini üstleniyor ve İslam din dersi için gerekli müfredatı belirliyor. Fakat bu çözüm anayasaya uygun değil. Bu sebeple Hessen eyaleti diğerlerinden farklı olarak özel bir seçim belirledi. Hessen 2013/2014 eğitim yılından itibaren yasal şartlara uygun ilk İslam din dersini yürürlüğe sokan eyalet oluyor. Bu süreçte DİTİB ve Ahmediye eyaletin kabul görmüş kooperasyon partnerleri. Bu tarihi bir hadise ve ülke genelinde olağanüstü bir gelişme.

ZAMAN: Planlamadan dersin son halinin sunumuna kadar toplam dört yıllık bir zaman ve çaba söz konusu. Bu süreçte hangi sorunların aşılması gerekti?

BEER: Önce bu denli gayret gerektiren bir proje için dört yılın çok olmadığını söylemek gerek. İslami kuruluşlarla görüşmelerin gerçekleştirilmesi, bir yuvarlak masanın oluşturulması ve ders müfredatı şekillendirilmesi gerekiyordu. Bu işler yapılırken de herkesin onayı gerekliydi. Paralel olarak organizasyon ve hukuki engeller aşılmalıydı. Üniversite eğitiminin hazırlıkları, hali hazırda çalışmakta olan Müslüman öğretmenlerin meslek içi eğitimleri organize edilmeliydi. Tüm bu büyük hamleler kendi çaplarında çok detay ve efor gerektirdi. 2011 yılının başı itibarı ile Hessen eyaletinin eğitim bakanlığında İslam din dersi için DİTİB ve Ahmediye olmak üzere iki talep başvurusu mevcuttu. Hessen Eyaleti Eğitim Bakanlığı’nın incelemesine hem İslam bilimlerinin açısını hem de devletin din hukuku açısını içeren bilirkişi incelemeleri dahil edildi. Bu incelemelerin neticesinde başvuru talebinde bulunanların anayasanın 7. maddesinin gereği olan bir dini birlik olduğu kararına varıldı ve kooperasyon partnerlerinin İslam din dersini verme hususunda yetkili oldukları kararı alındı.

ZAMAN: İslam din dersi bu dersin öğretmenlerinden ne gibi bir performans bekliyor? Bu dersin kontrolü ve gerektiği takdirde istişaresi kimler tarafından yapılacak?

BEER: Başlangıçta elbette kaliteyi sayılara tercih ediyoruz. Öğretmenlerin hepsi iki devlet sınavını da Almanya‘da vermiş ve bu yılın mart ayından bu yana Gießen‘de Justus-Liebig Üniversitesi’nde meslek içi ‘İslam Dini’ eğitimine katılıyorlar. Meslek içi eğitimleri bir yıl sürüyor ve toplam 240 ders saatini kapsıyor. Kurs Mart 2013’te başladı ve Nisan 2014’te bitecek. Öğretmenler dersi yuvarlak masada tasarlanan müfredata bağlı olarak yapmak zorundalar. Ders, diğer tüm derslerde olduğu gibi eğitim bakanlığı tarafından takip edilecek. İcazetler ise sünnî DİTİB Hessen ve Ahmediye Cemaati tarafından verilecek.

ZAMAN: Hessen, İslam din dersi ile Almanya‘da bir nevi öncü bir rol modelliği üstlendi. Sorusu olan diğer eyaletler için bir yardımlaşma olacak mı?

BEER: Diğer eyaletlerden elbette yapısal, organizasyon ve müfredata yönelik sorular gelirse yardımcı oluruz. Her şey her defasında yeniden icat edilmek zorunda değil.

ZAMAN: Bu model diğer eyaletler de uygulamaya geçirilebilir mi? Aynı ders için ilgililerin ne yapmaları gerekir?

BEER: Hiç bir mesele diğeri ile örtüşmez. Fakat elbette bu model başka eyaletlerde de ilgi çekebilir ve örnek olarak değerlendirilebilir. Hessen eyaletinde takip edilen rota kendini kanıtladı.

ZAMAN: 2013/14 eğitim yılında toplam 27 okulda İslam din dersi öğretilecek. Ana sorunun yetersiz öğretim üyesi olduğu açıklanmıştı. Bu problem zamanla kendiliğinden çözülecek mi? En az 8 Müslüman öğrencinin olduğu her sınıfa bu ders ne zaman uygulanabilir olacak?

BEER: Başta da belirttiğim gibi bizim için öncelik sayıdan ziyade kalitede. Alman toplumunda halen kısmen de olsa İslamiyet’e ve dolayısıyla İslam din dersine karşı korku ve önyargılar mevcut. Buna ancak şeffaf bir bilgilendirme ve diğer taraftan kaliteli ve tüm diğer derslerden talep ettiğimiz kriterleri yerine getiren bir ders sunarak cevap verebiliriz. Önümüzdeki yıllarda ders imkânları otomatik olarak artacaktır. Öncelikle tabii birinci sınıftan itibaren bu dersi sunan 27 okuldaki eğitim söz konusu. Bu okullar her yıl ders kapsamını bir yaş sınıfı daha ekleyerek genişletecekler. Dört yıl sonra burada 1 ila 4’üncü sınıflara kadar İslam din dersi öğretiliyor olacak. Ayrıca 2014 sonbaharında ilk üniversite mezunları olacak. Böylece, okullardaki ders imkanı için mevcut personel artmış olacak.

PEDAGOJİK ÖZGÜRLÜK KISITLANMAYACAK, BAŞINA BUYRUKLUK YOK

ZAMAN: Eleştirmenler müfredatın şeklinden yola çıkarak öğretmenlerin dini içerikleri canlarının istediği gibi aktarabileceğine dikkat çekiyor. Dini temaların yerinde sabit kılınmamış içeriklerin öğretilmesi öngörüldüğü için öğretmenlerin şahsi tutumlarına fazla yer ayrıldığı ileri sürülüyor.

BEER: Farklı öğrencilerin ve eğitim ve terbiye vazifemizin ön planında bulunan pedagojik özgürlüğü ne kısıtlayabiliriz ne de bunu isteriz. Ancak başına buyrukluğu bundan muaf tutacağız. Çünkü müfredatta bağlayıcı ana temalar, Kuran ayetleri ve diğer yeterlilikler şart koşulmakta. Müfredatı Hessen Eğitim Bakanlığı’nın internet sitesinden inceleyebilirsiniz.

SADECE DİTİB VE AHMEDİYE BAŞVURUDA BULUNDU

ZAMAN: Bazı İslami kuruluşlar DİTİB ve Ahmediye ile oluşturduğunuz işbirliğini fazla tekelci buluyor ve kendilerini bu modelde temsil edilmiş görmüyor. Bu eleştiri karşısındaki tutumunuz nedir?

BEER: Sadece bu iki teşkilat din dersine ilişkin başvuruda bulundu. Anayasamız meşru bir muhatabı şart koşmakta. Fakat burada geçerli olan şudur: Farklı Müslüman kurum ve organizasyonlardan oluşan yuvarlak masanın üyeleri İslam din dersinin müfredatının oluşumunda katkıda bulundu.

ZAMAN: Gelecekte İslam din dersi için DİTİB ve Ahmediye’nin vazifeleri ne şekilde olacak?

BEER: Gelecekte de bu iki işbirliği ortakları ile yakın çalışmamız olacak. Bu özellikle yeni ilkokulların seçimi, öğretmenlerin eğitimi ve icazet yani eğitim izni konusunda olacak.

HİLAL AKDENİZ / FRANKFURT

Link:http://zaman-online.de/41501/hessen-islam-din-dersi-uygulamasi-almanya-icin-olaganustu-bir-gelisme



Newer news items:
Older news items:

İlgili Diğer Konular

Sosyal Medyamız

Ahmediyet'e Davet

Multimedya

Dergimiz 20 sayısı

Müslümanlar için Ahmediye Cemaati'nin fedakarlıkları

Kur'an Meali

Cemaatimiz tarafından hazırlanan İkinci Kuran Mealimiz Yayında

Her Sureden önce açıklaması, Arapçası ve Türkçesi aynı hizada, Geniş indeks, Geniş Dipnotlar

Kitap

Downloads: 162

Aligarh Müslim Üniversitesi’nin kurucusu Sir Seyyid Ahmed Han, Hindistan’daki Müslümanların çok önemli bir lideriydi. O, yeryüzünde meydana gelen her olayın kaza ve kadere tabi olarak...

Video

Downloads: 92

Vahiy ve ilham nedir? Günümüzde vahiy kapısı açık mıdır? Allah (c.c.) kullarıyla bugün...

Ses-mp3

Namaz Vakitleri

Bölge :

Üyelere Özel Hediye Kitap

Duyurular

Bu gece özellikle dünyanın batısı, dansla meşgulken, alkol tüketirken ve heyecanlanırken, biz yeni yılda O’nun emirlerine itaat duygusunu koruyarak, inancımızı geliştireceğize ve bütün davranışlarımızı Allah’ın emirleri doğrultusunda şekillendireceğimize, Allah’ın huzurunda söz vermeliyiz.

Allah’ın varlığı konusunu bir tarafa koyarsak, Kurtuluş sorusu belki de üzerinde durulması gereken en önemli konudur. Gerçek Kurtuluş nedir? İlahi Adalet ile birlikte orijinal günah ve reenkarnasyon kavramı gibi yanılgılar doğuran keyfi tanımları nedeniyle “Kurtuluş” konusu karışık bir hal aldı ve önemi anlaşılamadı. Öte yandan İslam, konu hakkında aslında tutarlı ve rasyonel bir anlayış sunuyor. Diğer taraftan günümüz dünyasında karşılaşılan sorunlara yer veren:

-          Dünyevi sıkıntılardan necat mümkün müdür?

-          İbtila ve azabın farkınedir?

-          Günahtan tamamen kurtulmak; necat bulmak mümkün müdür?

-          Günaha olan meyilden kurtulmak mümkün müdür?

-          Necata doğru ilerliyor olmanın belirtileri nelerdir?

Sorularına da bu kitabımızda cevap bulacaksınız.

 

Kitap için tıklayın

Namaza yeni başlayacaksanız, veya zaten kılıyorsanız,

bilmeniz gerekenleri bulacağınız bölümümüz açıldı.

TIKLAYIN...

Bu kitap, manevi arayış içindekiler için ilmi gerçekleri çok pratik ve herkesin anlayabileceği bir dille anlatan ve manevi yolculuğunuza rehberlik vasfı olan bir kitaptır. Ahmediye Cemaati’nin İkinci Halifesi olan kitabın sahibi Hz. Mirza Beşiruddin Mahmud Ahmed, kitabında konunun ehemniyetini şu sözlerle dile getirmiştir:

“Bu öyle bir konudur ki her insanın aklına gelir, kalbini gıdıklar. Birçok insan bunu bana sormuş ve varsa bir reçete talep etmiştir. Soru şudur;

“İnsan hangi yöntemlerle kötülükten arınabilir, iyilikleri cezp edebilir? “

Genellikle verilen cevap. “İyilik yap işte, kötülüklerden de sakın” şeklindedir. Ama herkesin çok iyi bildiği gibi birçok insan “biz Kûr’ân-ı Kerîm’i okuduk, hadis kitaplarını ezberledik, Vâdedilen Mesih’in yazdığı kitapları da okuduk ama tam olarak günahtan arınmış, iyilikleri cezp etmiş sayılamayız. Şimdi söyleyin; bizim ilacımız nedir?” diyorlar.”

Umarız manevi yolculuğunuzda yolunuzu aydınlatmaya vesile olur.

Kitap için tıklayın

Bir sonraki yemeğin nereden geleceğini 1 milyar kişi bugün merak ediyor, hatta güvenli içme suyu, uygun barınak, tıbbi yardımı da. 1 milyar kişi herhangi bir umut olmadan mücadele ederek bekliyor. Humanity First Yoksul insanların yoksulluğunu azaltmak için Afrika, Asya ve Latin Amerika bölgelerinde genelinde çalışıyor. Bu ay, yardımına ihtiyacım var, diyor...

Haydi yardım elini uzatın:

Fazal Ahmad is fundraising on JustGiving for Humanity First

 

Berakat-üd Dua

Yazan: Mirza Gulam Ahmed

Aligarh Müslim Üniversitesi’nin kurucusu Sir Seyyid Ahmed Han, Hindistan’daki Müslümanların çok önemli bir lideriydi. O, yeryüzünde meydana gelen her olayın kaza ve kadere tabi olarak gerçekleştiğine inanmaktaydı. Başka bir ifadeyle onun düşüncesine göre; Yüce Allahccher şeyi önceden tayin ettiği için, dua eden bir kimse, ettiği duanın sevabını ancak ahiret yaşamında bulacaktır ve dua vasıtasıyla bu dünyada bir değişiklik yaratmak mümkün değildir.

Berekâtü’d Dua, Müslüman Ahmediye Cemaatinin kurucusu Vadedilen Mesih ve Mehdi Hz. Mirza Gulam Ahmed Kadiyani’ninas, Sir Seyyid Ahmed Han’ın yukarıda beyan edilen inancını reddetmek üzere kaleme aldığı eseridir. Eser ilk olarak Kadiyan’da bulunan Riyaz-ı Hind Matbaasında, Hicri 1310 senesinin mübarek Ramazan ayında yayınlanmıştır. Kitap için tıklayın...


Namaz

Namaz nedir?

·     Namaz, bir kimsenin ihtiyaçlarını gidermesi için, tevazu ve acz ile Allah'ıncc huzurunda, O'na boyun eğmesidir.

·     Namaz,  Allah'acc karşı duyulan aşk, O'nun korkusu keza kalbin onun zikri ile meşguliyetidir.

·     Namaz bir insanın, O olmadan gerçekten hayat bulamayacağı ve de emniyet ile mutluluk yollarına erişemeyeceği, yüce şanlı Rabbinecc hitaben yalvarışıdır.

·     Namaz en yüce düzeyde bir ibadettir.

·     Namaz sadece bedeni bir durum ve hareket değildir. Farklı namaz hareketleri saygı, tevazu ve aczin göstergeleridir.

·     Namaz, günahtan uzaklaşmanın bir aracıdır. Hiçbir yol insanı, namazdaki kadar Allah'acc yakın kılmaz.

·     Namaz, ibadette bulunan bir kimsenin takvasının etkin bir ölçütüdür.

·     Yüce Allah'ıncc  lütfu ancak namaz yoluyla elde edilir. Kitap için tıklayın...

Suriye'ye Humanity First ile yardım ulaştırın

Humanity First Web sayfası için tıklayın.

Galerimiz Resimler