Mta-türk videolar için tıklayınız.

Vadedilen Mesih’in Peygamber Efendimiz’in (sav) ümmetinden birisinin olacağı açıkça anlaşılmaktadır. Nitekim bir hadiste: “Mehdi Mesih’ten başka birisi değildir” [1] ve diğer bir hadiste:  “Sizin aranızdan imamınız olarak Meryem oğlu İsa nüzul ettiğinde haliniz nice olur[2]” denilmektedir.Bu iki hadis Mesih’in Mehdi olacağı hususunda hiçbir şüphe bırakmıyor. Allah  bu ümmetin içinden birisini Hz.Resulüllah’ın (sav) ümmetine rehberlik etsin diye görevlendirecek.  Mesih ve  Mehdinin iki ayrı şahıs olduğunu düşünmek yanlıştır. Böyle bir düşünce  “Mehdi Mesih’ten başka birisi değil” hadisine ters düşmektedir. Peygamber Efendimiz’in (sav) sözleri üzerinde dikkatle düşünmek gerçek müminlere yaraşır.  Bu sözler çelişkili görünürse, çalışıp çelişkiyi ortadan kaldırmak müminlerin vazifesidir.

Şimdi Peygamber Efendimiz (sav)  bir taraftan Mehdi’nin Mesih’ten önce ortaya çıkacağını ve Mesih’in ondan sonra gelip namazda  ona tabii olacağını söylemektedir. Diğer bir hadiste Mesih’in Mehdi olduğunu söylemektedir. İki hadis arasında görülen çelişkiyi nasıl kaldırabiliriz? Bir  ifadeyi kabul edip ötekini ret mi etmeliyiz? Hayır, bir mümin  böyle yapmaktansa, iki ifadeyi dikkate alıp iyice düşünüp birini  ötekiyle uzlaştırmaya çalışır. Bu iki ifadeden biri ötekini açıklamak için  kullanıldığı takdirde aralarındaki çelişki ortadan kalkar. Yukarıda zikrolunan hadis, Mesih ve Mehdinin ayrı ayrı  iki kişi olabileceği şüphesini uyandırmaktaydı. Ama Peygamber Efendimiz (sav): “Mehdi Mesih’ten başka  birisi değildir” diyen hadisle bu şüpheyi ortadan kaldırdı ve öteki hadisin mecazi anlam taşıdığı anlaşıldı.

 

Böylece Peygamber Efendimiz’in (sav) bize anlatmak istediği: Bu ümmetten birisinin öncelikle dünyayı manevî hayata kavuşturmak için görevlendirileceği fakat herhangi bir peygamberin rütbesine haiz olmayacağıdır.   Ama bir müddet sonra, Mesihin ikinci gelişiyle ilgili haberi de onun şahsında gerçekleşecek.  Böylelikle aynı kişi Mesihlik rütbesine haiz olacaktır. Bu hadis vaat edilen kişiye iki ayrı makamın iki ayrı vakitte verileceğini beyan  etmektedir. Yani vaat edilen kişi öncelikle genel bir ıslah için memur edilecek ve bir müddet sonra Mesihlik  mertebesine yüceltilecektir. Gelecekle ilgili İlâhî haberler  genellikle mecaz dolu olurlar. Bu mecazi kelam göz ardı edildiği  takdirde İlâhî sözlerin anlaşılması imkânsız hale gelir.

 

Bu hadisler hakkındaki açıklamamız doğru değilse, o zaman hakikati arayanlar için geriye iki şık kalır ama bunların her ikisi de saçma ve tehlikelidir: Birincisi Mesih ve Mehdi’yi bir ve aynı şahıs diye tarif eden hadisin batıl olduğunu itiraf edeceğiz. İkincisi  Mesih ve Mehdi iki ayrı kişidir. Bu hadis ise bu iki şahıs arasında manevî ehemmiyet bakımından bir fark bulunduğuna işaret etmektedir.  O da Mesihin gerçek Mehdi olacağı, öteki  Mehdininse  Mesihin yanında sönük ve ehemmiyetsiz kalacağıdır. Lâkin,  her iki görüş de tehlikelidir. Birincisi, Sıhhati iyice ispatlanmış gerçek bir hadise, “uyduruktur” demek zorunda kalacağız. Öteki görüşe göre, Mehdi Mesih’e kıyasen bir hiç olarak kalmaktadır. Böyle bir düşünce, Mehdinin İmam olup  Mesih’in ise cemaatle namazda imama uyup onun arkasında duranlardan biri olacağını öğreten hadise aykırıdır. Dolayısıyla her iki görüş de batıldır. Bu hadisin, Peygamber Efendimiz’in  (sav) ümmeti arasından bir kişinin öncelikle genel ıslah için tayin edileceği (Mehdi) ve sonra aynı kişinin  Mesihlik mertebesine yükseltileceğinden başka hiçbir açıklaması yoktur. Yani o vaat edilen kişi öncelikle kendisinin bir ıslah edici olduğunu ileri sürecek.  Bir müddet sonra kendisinin Mesih olduğunu da ilân  edecektir.

 


[1] İbn-i Mace;Kitab-ül Fiten, Şiddetüzzaman Babı, Beyrut, 1988.

[2] Buhari; Kitab-ül Enbiya; Nüzul-ü İsa Bin Meryem Babı


Related news items:
Newer news items:
Older news items:

İlgili Diğer Konular

Sosyal Medyamız

Ahmediyet'e Davet

Multimedya

Dergimiz 20 sayısı

Müslümanlar için Ahmediye Cemaati'nin fedakarlıkları

Kur'an Meali

Cemaatimiz tarafından hazırlanan İkinci Kuran Mealimiz Yayında

Her Sureden önce açıklaması, Arapçası ve Türkçesi aynı hizada, Geniş indeks, Geniş Dipnotlar

Kitap

Downloads: 157

Müslüman Ahmediye Cemaati 3. Halifesi Hz. Mirza Nasır Ahmed’in bir konuşmasından metne aktarılmış olan bu kitapta Hz. Mirza Gulam Ahmed

Video

Ses-mp3

Downloads: 104

Beyyine Suresi 1-4 Tefsiri Konuşmacı S.A. Ahmad 09 Nisan 2011 Skype Toplantısı

Namaz Vakitleri

Bölge :

Üyelere Özel Hediye Kitap

Duyurular

Bu gece özellikle dünyanın batısı, dansla meşgulken, alkol tüketirken ve heyecanlanırken, biz yeni yılda O’nun emirlerine itaat duygusunu koruyarak, inancımızı geliştireceğize ve bütün davranışlarımızı Allah’ın emirleri doğrultusunda şekillendireceğimize, Allah’ın huzurunda söz vermeliyiz.

Allah’ın varlığı konusunu bir tarafa koyarsak, Kurtuluş sorusu belki de üzerinde durulması gereken en önemli konudur. Gerçek Kurtuluş nedir? İlahi Adalet ile birlikte orijinal günah ve reenkarnasyon kavramı gibi yanılgılar doğuran keyfi tanımları nedeniyle “Kurtuluş” konusu karışık bir hal aldı ve önemi anlaşılamadı. Öte yandan İslam, konu hakkında aslında tutarlı ve rasyonel bir anlayış sunuyor. Diğer taraftan günümüz dünyasında karşılaşılan sorunlara yer veren:

-          Dünyevi sıkıntılardan necat mümkün müdür?

-          İbtila ve azabın farkınedir?

-          Günahtan tamamen kurtulmak; necat bulmak mümkün müdür?

-          Günaha olan meyilden kurtulmak mümkün müdür?

-          Necata doğru ilerliyor olmanın belirtileri nelerdir?

Sorularına da bu kitabımızda cevap bulacaksınız.

 

Kitap için tıklayın

Namaza yeni başlayacaksanız, veya zaten kılıyorsanız,

bilmeniz gerekenleri bulacağınız bölümümüz açıldı.

TIKLAYIN...

Bu kitap, manevi arayış içindekiler için ilmi gerçekleri çok pratik ve herkesin anlayabileceği bir dille anlatan ve manevi yolculuğunuza rehberlik vasfı olan bir kitaptır. Ahmediye Cemaati’nin İkinci Halifesi olan kitabın sahibi Hz. Mirza Beşiruddin Mahmud Ahmed, kitabında konunun ehemniyetini şu sözlerle dile getirmiştir:

“Bu öyle bir konudur ki her insanın aklına gelir, kalbini gıdıklar. Birçok insan bunu bana sormuş ve varsa bir reçete talep etmiştir. Soru şudur;

“İnsan hangi yöntemlerle kötülükten arınabilir, iyilikleri cezp edebilir? “

Genellikle verilen cevap. “İyilik yap işte, kötülüklerden de sakın” şeklindedir. Ama herkesin çok iyi bildiği gibi birçok insan “biz Kûr’ân-ı Kerîm’i okuduk, hadis kitaplarını ezberledik, Vâdedilen Mesih’in yazdığı kitapları da okuduk ama tam olarak günahtan arınmış, iyilikleri cezp etmiş sayılamayız. Şimdi söyleyin; bizim ilacımız nedir?” diyorlar.”

Umarız manevi yolculuğunuzda yolunuzu aydınlatmaya vesile olur.

Kitap için tıklayın

Bir sonraki yemeğin nereden geleceğini 1 milyar kişi bugün merak ediyor, hatta güvenli içme suyu, uygun barınak, tıbbi yardımı da. 1 milyar kişi herhangi bir umut olmadan mücadele ederek bekliyor. Humanity First Yoksul insanların yoksulluğunu azaltmak için Afrika, Asya ve Latin Amerika bölgelerinde genelinde çalışıyor. Bu ay, yardımına ihtiyacım var, diyor...

Haydi yardım elini uzatın:

Fazal Ahmad is fundraising on JustGiving for Humanity First

 

Berakat-üd Dua

Yazan: Mirza Gulam Ahmed

Aligarh Müslim Üniversitesi’nin kurucusu Sir Seyyid Ahmed Han, Hindistan’daki Müslümanların çok önemli bir lideriydi. O, yeryüzünde meydana gelen her olayın kaza ve kadere tabi olarak gerçekleştiğine inanmaktaydı. Başka bir ifadeyle onun düşüncesine göre; Yüce Allahccher şeyi önceden tayin ettiği için, dua eden bir kimse, ettiği duanın sevabını ancak ahiret yaşamında bulacaktır ve dua vasıtasıyla bu dünyada bir değişiklik yaratmak mümkün değildir.

Berekâtü’d Dua, Müslüman Ahmediye Cemaatinin kurucusu Vadedilen Mesih ve Mehdi Hz. Mirza Gulam Ahmed Kadiyani’ninas, Sir Seyyid Ahmed Han’ın yukarıda beyan edilen inancını reddetmek üzere kaleme aldığı eseridir. Eser ilk olarak Kadiyan’da bulunan Riyaz-ı Hind Matbaasında, Hicri 1310 senesinin mübarek Ramazan ayında yayınlanmıştır. Kitap için tıklayın...


Namaz

Namaz nedir?

·     Namaz, bir kimsenin ihtiyaçlarını gidermesi için, tevazu ve acz ile Allah'ıncc huzurunda, O'na boyun eğmesidir.

·     Namaz,  Allah'acc karşı duyulan aşk, O'nun korkusu keza kalbin onun zikri ile meşguliyetidir.

·     Namaz bir insanın, O olmadan gerçekten hayat bulamayacağı ve de emniyet ile mutluluk yollarına erişemeyeceği, yüce şanlı Rabbinecc hitaben yalvarışıdır.

·     Namaz en yüce düzeyde bir ibadettir.

·     Namaz sadece bedeni bir durum ve hareket değildir. Farklı namaz hareketleri saygı, tevazu ve aczin göstergeleridir.

·     Namaz, günahtan uzaklaşmanın bir aracıdır. Hiçbir yol insanı, namazdaki kadar Allah'acc yakın kılmaz.

·     Namaz, ibadette bulunan bir kimsenin takvasının etkin bir ölçütüdür.

·     Yüce Allah'ıncc  lütfu ancak namaz yoluyla elde edilir. Kitap için tıklayın...

Suriye'ye Humanity First ile yardım ulaştırın

Humanity First Web sayfası için tıklayın.

Galerimiz Resimler